3 Haziran 2013 Pazartesi

Çilek Hemanjiyomu

Çilek hemanjiyomu
Resim yazısı ekle

Yeni bir anneyseniz ve şuanda (büyük bir ihtimal kızınız için) doktorunuzun koyduğu teşhisi internette araştırıyorsanız, size ilk söyleyeceğim şey, korkmayın gerçekten de doktorunuzun dediği gibi geçecek, geçiyor. Benim hikayem şöyle;


Begüm doğduktan üç dört gün sonra gözünün hemen altında kızarıklık oluştu. Tırnağı çizdi sandım. Gittikçe ve hızla büyümeye başladı. Yukarıda gördüğünüz haline 2 ay sonra ulaştı, sonrasında da biraz daha büyümeye devam etti, rengi de koyulaştı. Doktor aynen size söylediği ve internetten de araştırdığınız gibi iki yaşından sonra küçülmeye başlayacak dedi. Ben bu kadar iri, koyu renk bir yaranın gidebileceğine hiç ihtimal vermedim. Ama gerçekten de iki yaşından hemen sonra küçülmeye başladı. İki yaşına kadar yolda belde gördüğümüz her insan gözüne ne oldu diye sorarken, 3 yaşına doğru gittiği  kreşe başladıktan üç hafta sonraydı sanırım, bir pazartesi öğretmeni "aaa hafta sonu gözünün altını mı çizdin? diye sordu". Doğduğundan beri olduğunu söylediğimde iyice şaşırdı :) çok ilgili, iyi bir öğretmendi. Ben aynı tepkiyi bizi uzun zamandır tanıdığı halde gözünü fark etmemiş bir çok insanda yaşadım. Merak etmeyin geçecek. Benim kızımınki 9 yaşına kadar tamamen kaybolacakmış. O damarlar beslenmedikçe sönüyormuş. Sakın hiç bir şey sürmeyin hiç bir müdahale yaptırmayın (gözüne doğru büyümüyorsa), Begüm küçükken, sohbet ettiğimiz bir aile kendi yeğenlerininde de aynı hemanjiyomdan olduğunu , doktorun orayı geçirmek için bir sıvı enjekte ettiğini, hem hiç bir işe yaramadığını hem de çocuğun çok büyük acılar ve sıkıntılar çektiğini anlattı. Eğer doktorunuz böyle bir teklifle geliyorsa bile bir doktora daha danışın derim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder