10 Haziran 2013 Pazartesi

Yine mi Su Çiçeği ?

kızım su çiçeği çıkardı
Müge'nin durumu temsili resimdekinden biraz daha fena :( 


Begüm 3 hafta önce su çiçeği olduğunda büyükler, "hemen küçüğü de yanına koy ki o da bir an önce çıkarsın" dediler. Her iki kızımın da su çiçeği aşısı yoktu. Begüm hastalanınca Müge'ye aşı yaptırmayı düşündüm ama hastalık kuluçka dönemindeyken aşı yapılmazmış. Yani kuzu kuzu oturduk 12-15 günün geçmesini bekledik. Beklenen mikrop perşembe günü ilk emarelerini vermeye başladı. Üç küçük sivilceyle başladık. Sırtında çıktı. Begüm'den ne yapacağımızı biliyorduk ama bilmediğim bir şey varmış meğerse....


Müge su çiçeği değil, su çiçeği tarlası çıkardı resmen. Bütün yüzü, avuçlarının içi ayaklarının tabanı içi su dolu küçük kabarcıklarla doldu. Sadece alnındakileri saymak istedim dedim en son 35'de bıraktım. Begüm'de yarım gün hafif bir şekilde seyreden ateş, Müge'de iki buçuk gün boyunca hiç durmadan yüksek şekilde devam etti. İki gece boyunca hiç uyumadı yavrucak. Cumartesi günü gözlerini kapattığında sabah saat 8.30'du. Begüm su çiçeğini çıkardıktan sonra yaraları kaşımasın diye üzerlerine ovadril sürmüştüm. Kaşında büyük bir yarası vardı. Çok kaşınıyordu. İki kere ovadril sürdüm. Ovadril yaranın kabuğunu iyice kuruttu ama bu sefer de içi daha tam iyileşmeden Begüm'in ufacık bir oynamasıyla kabuk düşüverdi. yara 1 TL kadar büyüdü. Tekrar kabuk bağladı, kocaman kalın bir kabuk oldu.  Umarım bu sefer altından iyileşiyordur. İz kalmaz. Begüm'den tecrübelendim Müge'de hiç bir şey sürmedim de vermedim de. Begüm ne yazık ki (genelde olduğu gibi) deneme tahtası oldu :(. Ateşinin olduğu iki gün boyunca da iç güdülerimin verdiği güç ve www.sormabulmadunyasi.blogspot.com'un "çocuklarda ateş ile ilgili kaleme aldığı harika yazının verdiği aydınlanmayla, hiç bir şey vermedim. Çok şükür kazasız belasız atlattım. Telefonla evi takip ediyorum. Ateşi yokmuş, bugün 4.günü artık çiçek çıkarmayı da bırakmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder