8 Mayıs 2013 Çarşamba

Nedir bu burun karıştırma merakı?


Nedir bu burun karıştırma merakı allah aşkına? Elleri burunlarından hiç gitmiyor. Büyük kızım sınıfındaki bir çocuğun burnundan çıkardığını yediğini söyledi.....acaba?????? düşünmek bile istemiyorum. Ben kreşe giderken de hatırlarım, yanımdaki sırada oturan bir arkadaşım vardı ve bütün ders boyunca... iiyykkk. Fakat küçük çocuklar için burun karıştırmak iyi bir şeymiş..
Büyükler burunlarını silerek rahatlatıyorlar ama çocuklar bu hareketi bilmedikleri için burunlarını karıştırarak tıkanıklığı açıyorlarmış. Büyük kızım oynadıkça küçük de onu taklit ediyor. Gerçi sadece taklit de değil, her gün 15-20 dakika muslukta akan suyla oynama merasimi sırasında yüzünü ıslatıyor o sırada da üşüyor sanırım, burun akmaya başlıyor silmeyi de bilmediği için yüzü ısındıkça burnu tıkanıyor, burnunu açıp nefes almak için eli burnundan  gitmiyor. Büyük kızım ise tam tersi yüzünü yıkamayı sevmediği için burnu hep tıkalı büyük kızımda bu burun karıştırma olayı  bir zevk olmaya başladı :( 

Ben "burnunuzla oynamayın" dedikçe daha çok karıştırıyorlar. Sinir oluyorum. İlgilenmiyormuş gibi yapıyorum ama ne mümkün, karıştırırken gözümün içine bakıyorlar ben de yalan makinesine bağlanmış suçlular gibi sanırım göz bebeklerimle dudaklarımla falan sinir olduğumu belli ettiğim için onlar çok eğleniyorlar. Herhalde bu da bir dönem ve geçecek. Tepki vermemeliyim, tepki vermemeliyim, tepki vermemeliyim,...... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder