6 Mayıs 2013 Pazartesi

Özel Okul mu? Devlet Okulu mu?



Cumartesi günü Ankara Çayyolundaki Doktorlar Eğitim Koleji görüşmemiz vardı. Diğer okulların nasıl olduğunu bilmiyorum, Doktorların sahibi ilköğretime başlayacak çocukların hem kendisi hem de ailesiyle görüşme yapıyormuş. Gayet profesyonelce. Küçücük bir okul olmasının da etkisi var tabii. Aklım çok fazla karışmasın diye çok fazla okul gezmedim. Bir de MEV'e (Milli Eğitim Vakfı) bakacağım. Ama gönlümdeki okul şuanda kızımın anaokuluna devam ettiği "Koru İlköğretim Okulu". Doktorlar Koleji ile ilgili ilk izlenimlerim şöyle....

- Tüm çalışanlar sanki bir sevgi kelebeği. (Amerika'dan hatırlıyorum bu tavırları,en önemli pazarlama taktiğiydi, nereye gitsen karşılayanın suratında KOCAMAN bir gülümseme, sanki kırk yıllık dostun gelmiş gibi karşılanırsın, herkesin bizi ve kızımızı bu kadar sevmesi mümkün mü acaba?bilmem!!??)
- Çocuğumla yapılan gizemli test. Sonuçlarını okul sahibi değerlendiriyor. (Keşke testin sonuçlarını ve değerlendirmeyi testi yapan uzman ile konuşabilseydik, belli ki tembihlenmiş "aman haaa sen sakın yorum yapma yanlış bir şey yaparsın, söylersin olmaz sonra", uzman ile görüşmek bana daha samimi bir intiba verirdi). Gerçi testin ne kadar ciddiye alınması gerektiği de ayrı bir konu.
- Okul'un sahibinin bizimle görüşmesi güzel bir davranış. Birbirimizi tanımamız açısından. İlk dört sene için küçük bir okul isteyişimi pekiştiren bir hareket oldu. Ben okuldaki herkesi, okuldaki herkes de beni tanıyabilecek.  Daha da önemlisi çocuğum kalabalıklar içinde kaybolmamış olacak.
- Eğer şuanda 4.sınıfı okutan öğretmenler 1.sınıfa başlayacaklarsa öğretmenlerin biraz orta yaş olması, 5-6 senedir aynı okulda eğitim veriyor olmaları, tecrübeli olmaları benim açımdan bir avantaj, branş öğretmenleri ise genç, özellikle ingilizce öğretmenleri gayet sevimli kızlara benziyor. Yabancı bir dili sevdirebilirler diye düşünüyorum. 
- İlk okul birler birinci kattalar ve yemekhaneleri ayrı. Bu da olumlu bir özellik. 
- Fakat çok önem verdiğim bir diğer konuda binaları oldukça yetersiz. Bahçe. Birlerin oynamaları için ayrılan bahçe caddeye çıkış kapısının önü. Tamam çevresi korunaklı ama ya kapıyı açıp caddeye çıkarlarsa. Ne de olsa şeytanının aklına gelmeyen çocuğun aklına gelir.
- Bahçe de minnacık. Bir kapı önü sadece. 
- Yeni binaları yapılıyormuş ama neresi olacağı belli değilmiş. Bu da beni rahatsız etti. Belki evime çok ters bir yer olacak. Gelecek sene açılması planlanan kocaman bir okul kompleksinin neresi olacağının bilinmiyor olması bana biraz "acaba kötü bir yerde de kaçırmamak için söylemiyorlar mı ki?" şüphesini uyandırdı.
- Birinci sınıfı okutacak öğretmenleri şuanda 4. sınıfı okutanlar olduğunu tahmin ediyorum ama okul bir şey söylemiyor. Bu da hoşuma gitmedi. Devlette de bilmiyorum ama eğer yılda neredeyse 20.000 TL vereceksem bilmek hakkım değil mi?

Hayır henüz karar falan vermedim. Devlet Okuluna gönderirsem 14.30'da çıkıp çocuk ne yapacak, onu düşünüyorum. Formüle edebilirsem galiba devlete vereceğim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder